محل تبلیغات شما


قسمی که همه می دانید، رسانه ها؛ از جمله: رادیو، تلویزیون، رومه ها، شبکه های انترنتی وغیره امروزه در جهان بیشترین استفاده را دارا بوده و در هر جایی که باشیم، می توانیم خود را حد اقل با یکی از آن ها مرتبط سازیم. این خود نشان دهندهٔ رشد بسزای رسانه ها می باشد. ساحهٔ نفوذ رسانه ها محدود نبوده و در هر بخشی از زنده گی روزمره ما کار برد فراوان دارد، چه مربوط به مسایل ی باشد یا اقتصادی، فرهنگی، تعلیمی، نظامی، اجتماعی و غیره. بناً خوب است تا کمی از اثرات مثبت و منفی رسانه در جوامع امروزی آگاه باشیم.
قرن بیستم، قرن رشد و پیشرفت رسانه ها و تکنالوژی بود. بسیاری از وسایل ارتباطی و اطلاعاتی در این قرن اختراع شدند و به دسترس مردم عامه قرار گرفتند. نظام سرمایه داری بالای رسانه ها نیز تأثیر عمیقی گذاشت و شرکت های سازندهٔ این وسایل کوشش می کردند تا وسیله یی را به بازار عرضه کنند که بتوانند با آن سود بیشتری را کسب نمایند. بناً آن ها وسایل شان را طوری ایجاد کردند که بتوانند با آن ها دست به تبلیغات تجارتی بزنند. هم چنان دولت ها نیز در این امر مستثناء نبودند، آن ها هم به نوبهٔ خود از رسانه ها برای نافذ کردن افکارشان استفاده می کردند. بنابر این رسانه ها به یک وسیله یی تبدیل شدند که از آن در بخش های زیادی می شود استفاده کرد.
ظاهراً بیشترین استفادهٔ رسانه ها در بخش صنعت و تجارت است؛ اما اگر عمیقاً به موضوع کاربرد رسانه ها بنگریم، در خواهیم یافت که رسانه ها بیشتر به پخش و نشر افکار و مفاهیمی می پردازند که حکومت می طلبد و بیشتر در قسمت ت از آن ها استفاده می شوند که نمونه بارز آن را می توان به جنگ سرد و جنگ رسانه یی سرمایه داری مقابل اسلام یاد کرد.
امروزه همه دولت ها با تحت کنترول در آوردن رسانه هایی؛ از جمله: تلویزیون، رادیو، رومه ها، شبکه های انترنتی مانند، فیس بوک، یوتیوب، تویتر وغیره می خواهند که افکارشان را از این طریق به مردم برسانند؛ چون این بهترین وسیله یی است که مردم در مقابل آن خنثی بوده و از دید عمل، عکس العمل کمتری نشان می دهند که هیچ دولتی از این امر مستثناء نیست، حتی سرزمین های اسلامی.
حکام خاین سرزمین های اسلامی به اطاعت از باداران غربی و سرمایه دارشان می خواهند که مفکوره های اسلامی را از جامعه دور ساخته و مفاهیم اسلامی را در میدان عمل متزل سازند و به جای شان افکار و مفاهیم غربی را رایج سازند. استراتیژی آن ها برای این کار طوری است که آن ها مفاهیم غربی را به تدریج در جامعه نافذ سازند؛ چون غرب و مفاهیمش با اسلام تضاد کامل دارند. بناً مردم هم ناخود آگاه متأثر از این مفاهیم شده و مفاهیم اسلامی را از دست می دهند. به طور مثال: در افغانستان، جامعه یی که ما در آن زنده گی می کنیم، در واقع مفاهیمی؛ چون: دموکراسی، سیکولریزم، حقوق بشر، آزادی، ملیت پرستی، وطن پرستی، منفعت طلبی، فحشاء، ی، قتل، و غیره بیشتر توسط رسانه هایی؛ مانند: تلویزیون، رادیو و شبکه های انترنتی؛ از قبیل: فیسبوک، یوتیوب وغیره از طریقه های مختلفی؛ مانند: تبلیغات تجارتی، کمپاین ها، و غیره در بین مردم عام شده اند.
اما باید فراموش نکرد که از همین رسانه ها هم می توان به نحو احسن استفاده کرد و با آن ها افکار و مفاهیم اسلامی را دوباره به جامعه نافذ کرد، می توان علم و دانش کسب کرد و از آن ها در بخش تمدن، پیشرفت وغیره مواردی که به نفع انسان ها است استفاده کرد. بنابر این رسانه در ذات خود یک وسیله است که هم می توان از آن در جهت مثبت و هم در جهت منفی استفاده کرد.
امروزه رسانه ها قدرت مندترین وسیله هم برای کسانی اند که می خواهند جامعه را خراب کنند، و هم برای کسانی که می خواهند در تغییر جامعه از حالت بد امروزی سهم فعال داشته باشند، پس باید در چگونگی استفاده از این وسیله بسیار محتاط بود.




فوايد عسل، سير و ليمو:

فوائد مالته در وجود انسان

چرا نباید شب ناخن بگیریم؟

ها ,رسانه ,های ,استفاده ,هم ,مفاهیم ,رسانه ها ,آن ها ,از آن ,می توان ,اسلامی را

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها